Heb je een klacht over onze organisatie of één van onze medewerkers? Ben je het niet eens met een beslissing die is genomen? Probeer er dan eerst met de betreffende afdeling of persoon zelf uit te komen. Als dat niet lukt, kun je de volgende stappen nemen:

  • Je kunt jouw klacht aankaarten bij de directeur/bestuurder door een e-mail te sturen of brief te schrijven. Leg duidelijk uit wat de situatie is en wat jeklacht is.
  • Als er onduidelijkheden zijn, zal de directeur/bestuurder je uitnodigen om één en ander te komen toelichten.
  • Vervolgens zal zij een besluit nemen en je daarvan op de hoogte stellen.
  • Bent je het niet eens met dit besluit , dan kun je in beroep gaan bij de Regionale Klachtencommissie.

Als we er samen niet uitkomen

Wij zijn aangesloten bij de Regionale Klachtencommissie Rivierenland, die geschillen behandelt voor woningcorporaties. Bij deze commissie kun je terecht als je het niet eens bent met onze beslissing.

  • Je kunt jouw geschil kenbaar maken via het geschillenformulier hieronder. We raden je aan ook het reglement van de commissie en het document 'Informatie over een geschil' vooraf te lezen.
  • Na ontvangst van je formulier, zal de Regionale Klachtencommissie je geschil bestuderen en de mensen (instanties) horen, waar je mee te maken hebt gehad.
  • Zo nodig wordt ook jij uitgenodigd om je geschil toe te lichten.
  • Vervolgens zal de commissie een voorstel doen om uw klacht op te lossen.

Documenten

Woonstichting

Land van Altena