Als je een woning van ons huurt moet je maandelijks de huur betalen. Je betaalt de huur altijd vooruit. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. Bijvoorbeeld: de huur voor juni betaal je voor 1 juni. Deze regeling is bij alle woningverhuurders in Nederland hetzelfde. Heb je vragen over het betalen van jouw huur? Neem dan contact op met onze afdeling finance. Ze denken graag met je mee en geven je adviezen als ondersteuning wenselijk is.
Hoe jij je huur aan ons kunt betalen hebben we hieronder uitgelegd.
Automatische incasso
De meeste huurders betalen iedere maand de huur via een automatische incasso. Je machtigt ons dan om iedere maand de huur op een vaste dag van je rekening af te schrijven. Dat doen wij altijd het liefst op de 1e dag van de maand, zo betaal je altijd op tijd.
Bent je het niet eens met een afschrijving van een bedrag? Dan kun je dit, via je bank, terug laten storten.
Overmaken
Je bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de huur. Wij raden je daarom aan via een automatische incasso je huur te betalen. Lukt dit niet dan mag je de huur ook handmatig overmaken. Vermeld bij elke betaling je naam en adres.
Onze bankgegevens;
- Woonstichting Land van Altena
- NL11 BNGH 028 504 5423
Betalingsregeling
Als je de huur niet kunt opbrengen, is dit voor jou en ons vervelend. Het bedrag is vaak te hoog om een achterstand snel weg te werken. Gemiddeld duurt het minstens een half jaar voordat een huurschuld van twee maanden is ingelopen.
Wacht dus niet tot je in de problemen komt. Neem zodra je de huur niet kunt betalen contact op met de afdeling finance. We denken dan met je mee en kijken of een betalingsregeling mogelijk is.
Voorkom schulden
Wil je meer informatie over hoe je schulden kunt voorkomen of verder beperken? De gemeente Altena biedt hulp en ondersteuning bij geldproblemen.