Huurbetaling

Voor of op de eerste van de maand
De huur moet uiterlijk op de eerste dag van een nieuwe maand aan ons betaald zijn. Dat is niet een speciale regeling van Woonstichting Land van Altena, maar gebruikelijk onder alle woningverhuurders in heel Nederland. 

Automatisch huur betalen
Ruim driekwart van onze huurders laat de huur iedere maand op een vast tijdstip automatisch naar ons overschrijven. Dit is niet alleen de goedkoopste en veiligste manier van betalen, het voorkomt ook dat u op enig tijdstip vergeet uw huur te voldoen. Als u voldoende saldo op uw rekening hebt, zult u nooit een aanmaning ontvangen en wordt altijd het juiste bedrag afgeschreven. Bent u het niet eens met de afschrijving van een bedrag, dan kunt u dit, via uw bank, terug laten storten.

De automatische overschrijving van de huur regelt u via een machtiging. U kunt bij de afdeling verhuur terecht voor een kaartje waarmee u dit kunt realiseren. Huurders die telebankieren, kunnen ook via dat kanaal het automatisch betalen van hun huur regelen.

Huurachterstand
Te laat betalen van de huur is voor ons vervelend, maar nog veel vervelender voor de huurder, voor u dus. Huurbedragen zijn vaak te hoog om een achterstand binnen één maand weg te werken. Zijn er geen financiële meevallers, dan duurt het vaak al minstens een half jaar voordat een huurschuld van twee maanden ingelopen is. Hebt u, door wat voor oorzaak ook, een huurachterstand die u moeilijk snel kunt aflossen, neem dan direct contact op met onze afdeling verhuur. Samen maken we een plan om de achterstand weg te werken. Wacht niet te lang! Door tijdig aan de bel te trekken voorkomt u dat er een deurwaarder of een advocaat ingeschakeld moet worden.

Woonstichting Land van Altena | Prinses Beatrixlaan 2 | 4255 VB Nieuwendijk | 0183 - 40 87 88 | info@landvanaltena.nl